Ateliere de identitate

ATELIERE de identitate 
= claritate  

Dacă aveți nevoie de îndrumare, programați o oră creativă în ATELIERE DE MEȘTERIT BUCURII @ ROSFERA (prin E-mail, Facebook, Instagram, de luni până vineri, între orele 18-19)

#CINESUNTEU, #CESUNTEu

Repere: #identitateacomunitati #identitatedegrup #identitatedeneam #identitateprofesionala #identitatedecuplu #identitateamea  #viatamea

Definește-ți identitatea la ATELIERE DE SCRIERE împreună cu EDITURA SAGA
NEGRU PE ALB creează imaginea identității tale administrative/ profesionale

EU ÎN UNIVERS
#euinunivers
sau fărâma care suntem fiecare dintre noi în această lume fizică - cum se raportează lumea la mine/ ființa mea văzută din afară, perspectiva lumii

EU CA UNIVERS
#eucaunivers
anatomia, nevoile, instinctele și sentimentele (eu în raport cu mine însămi/ însumi - cum mă văd eu/ autocunoaștere)

UNIVERSUL MEU
#universulmeu
spațiul din jurul meu și ființele cu care interacționez (cum mă raportez eu la restul lumii/ lumea din perspectiva mea - cum văd eu pe alții și lumea)

VIAȚA TA ȘI FIINȚA TA CONTEAZĂ! 

ROSTUL VIEȚII UNEI FIINȚE: 

Aspect principal al vieții: EMANAREA ENERGIEI IUBIRII: Orice ființă este lăsată în această lume pentru a emana energie vie necesară în univers. Omul are capacitatea de a gestiona puterea energiei-lumină vie, pe care o emană în univers prin alegerea iubirii, în diferite forme.

ACȚIUNE

EXPERIENȚĂ

TRĂIRE/ EMOȚIE

ENERGIE

ROLUL sau MENIREA UNEI FIINȚE: 

Aspect secundar al vieții: În acest mecanism al lumii în care trăiește o ființă, contribuie sau este utilă conform cu înzestrările pe care le are, astfel obținând și cele necesare propriei vieți:

- rol în raport cu mediul înconjurător - locul și utilitatea ființei în această lume;

- rol în societate (utilitate în comunitate, în grupuri din care face parte etc.);

- rol în familia de proveniență sau în viața unor persoane cu care se intersectează în călătoria vieții.

CE RĂMÂNE ÎN URMA OMULUI: urmele iubirii lăsate în această lume și iubirea din sufletul care pleacă la sfârșitul călătoriei vieții 

Parcursul DRUMULUI VIEȚII unei ființe 

(depinde de identitate și de bagajele cu care ființa vine pe lumea asta și cele pe care le acumulează în timpul vieții)

-∞ Conceperea ființei (OM -9 luni)...
...Moartea ființei (OM - până la 146 ani) +∞
Călătoria vieții
Experiențele parcursului ființei până la naștere
Existențe anterioare 
Big Bang-ul conceperii ființei
Viața intrauterină
Nașterea 

CERCUL FIINȚEI = ENERGIA DIVINĂ x (CERCUL MAMEI + CERCUL TATĂLUI)

Pași de copil
Experiențele ființei în caruselul copilăriei
Primele 6 săptămâni după naștere
Până la 6 luni
De la 6 luni la un an
De la 1 an la 2 ani
De la 2 la 3 ani
De la 3 la 7 ani
De la 7 la 10 ani
De la 10 la 14 ani

CERCUL FIINȚEI se detașează treptat de cercul mamei, al tatălui și al îngrijitorilor, restul devin îndrumători sau parteneri de joacă

ATELIERE de meșterit bucurii PENTRU COPII
dedicate părinților și celor care au copii în grija lor 
Pași de adult
Experiențele ființei pe calea adultului
Calea iubirii sub diverse aspecte:
- pasiunea în parcursul profesional
- iubirea pe drumul parcurs împreună cu un partener (în cuplu)
- pășirea pe calea copiilor, cu dăruirea iubirii necondiționate, ca părinți sau ca îndrumători 
- călătorii și experiențe împreună cu prieteni

CERCUL FIINȚEI se intersectează mai mult sau mai puțin cu cercurile altor ființe cu care se însoțește

Pași de vârstnic

ADULT  VÂRSTNIC

Experiențele călătorului experimentat
Bucuria de a descoperi noi experiențe în această lume și de a contempla ce este în jur

CERCUL FIINȚEI se intersectează mai mult sau mai puțin cu cercurile altor ființe cu care se însoțește

Călătoria dincolo
Plecarea cu bagajul iubirii și a experiențelor acumulate în suflet

CERCUL FIINȚEI se identifică cu universul

Călătoria lui Mitzi

VIAȚA PE ÎNȚELESUL LUI MITZI 

HARTA VIEȚII lui Mitzi
model minim cu repere pentru experiențe în călătoria veții

Privind cu atenție viața lui Mitzi, atragem atenția asupra a ceea ce este important în viața omenească (repere regăsite și în modelul de piramidă a vieții oferit ca POMUL VIEȚII)

PAȘI ÎN VIAȚĂ 
 Ghid pentru călătorie în ACEASTĂ LUME

Pe drumul vieții, fiecare ființă parcurge anumite etape (NIVELURILE POMULUI VIEȚII), sensul sau scopul vieții fiind experimentarea formelor iubirii (energia iubirii este necesară universului pentru armonie)

EU, CĂLĂTORUL (cine sunt eu?)

Călătoria vieții se va desfășura în funcție de familie.

ROLURILE călătorului în grupul în care este în fiecare etapă a drumului (și per ansamblu) = POZIȚIONARE (ce sunt eu?) - vezi și Atelierul 2 - CERCUL FIINȚEI

Rolul în raport cu tovarășii de călătorie (care ne însoțesc în diferite etape ale călătoriei vieții) va fi stabilit în funcție de genul feminin sau masculin, de înzestrările cu care am venit în această lume, de locul unde ne-am născut și de cunoștințe. ”GHIZII” din REȚEAUA CREATIVILOR vă pot îndruma pe scurtături sau la răscruci ale vieții (MENTORI sau PSIHOLOGI)

MEDIUL/ UNIVERSUL în care trăim (care?  

Contextul în care călătorim? Spațiul personal, mediul geografic sau sistemul socio-cultural ne pot influența parcursul, trebuind să ne adaptăm la condițiile exterioare

BAGAJELE necesare în călătoria vieți (cu ce?)

Sunt utile pentru diverse nevoi, pot ușura și înfrumuseța viața, însă prea multe bagaje îngreunează parcurgerea drumului, iar călătorul devine preocupat de bagaje, în loc să se bucure de lumea prin care trece și de experiențe

MODUL și RITMUL călătoriei (cum?) - vezi și Atelierul 1 - EXPERIENȚELE VIEȚII

Depinde de ritmul universului și al celor din jur, dar și de nivelul de evoluție al ființei pe AXA VIEȚII (vezi mai jos POMUL VIEȚII) - cei care sunt la primele două niveluri (având bagajele inițiale și rămânând la nivelul ființei primare) vor călători doar ”cu picioarele”; cu cât ființa urcă pe axa vieții și acumulează podoabe pentru pomul propriei vieți, călătoria va fi mai plăcută - fiecare alege să parcurgă drumul vieții într-un anumit ritm, doar cu ce a primit de la natură sau ca și cum ar avea o trotinetă, o bicicletă, o mașină, o mașină foarte bună, un avion, o rachetă... poate alege să călătorească singur sau în grup, cu autobuzul, cu trenul, cu avionul...

DESTINAȚIA FINALĂ și DESTINAȚII INTERMEDIARE (unde? - scopuri) 

De la momentul concepției până la capătul drumului vieții sunt multe răscruci (alegeri), unele le facem singuri, altele nu depind de noi. Pe lângă SCOPUL călătoriei, este important să fie clar ce dorim să găsim la destinație.

POMUL VIEȚII

Conturarea cât mai clară a reperelor anterioare va contribui la o călătorie împlinită prin viață, iar călătorul se va putea bucura de ceea ce îi oferă această lume.

ATELIERUL 1  - EXPERIENȚELE FIINȚEI

Viața se măsoară în experiențe... puteți nota experiențele pe care le-ați trăit și experiențele pe care ați dori să le mai cuprindă viața voastră.

Aceste exerciții pot fi utile oricui, la orice vârstă, pentru a găsi repere de identitate la nivelul 3 de la GHIDUL/ BRADUL VIEȚII - NIVELUL CUNOAȘTERII/ ÎNȚELEGERII (#cumsunteu) - pot fi găsite răspunsuri la întrebarea DE CE sunt așa? Părinții pot nota experiențele copiilor la ATELIERE DE MEȘTERIT BUCURII PENTRU COPII

(click pe + sau - pentru a desfășura sau restrânge conținutul reperelor).

Experiențe ale sufletului anterioare acestei vieți
  • experiența iubirii 
  • experiența cunoașterii
Experiențe ale desprinderii sufletului de corp și experiența încheierii acestei vieți
  • experiența iubirii 
0. Experiențe în perioada intrauterină
  • experiența conceperii
  • experiența iubirii - a afecțiunii (exprimată prin mângâierea pântecului mamei, chiar și de către tată, prin voci, emiterea de vibrații/ frecvențe înalte sau joase și stări ale mamei și a celor din jur)
  • experiența emoțiilor (primite prin starea psihică a mamei)
  • experiențe fizice (efecte ale stimulilor externi, sănătatea fizică a mamei, dezvoltarea fizică a fătului)
  • experiența sunetelor - generare de emoții (impactul sunetelor din preajma mamei)
  • experiența gusturilor (determinate de alimentația mamei)
0. Experiența nașterii
  • experiența emoțiilor 
  • experiențe fizice (efecte ale stimulilor externi)
  • experiența sunetelor - generare de emoții (impactul sunetelor)

Copilul vândut pe fereastră

(#BârsăudeJos #SatuMare)

Obicei care se practică în cazul în care o familie a avut copii care n-au supravieţuit la naştere.
Ștefan Aurel Drăgan pomenește acest obicei în cartea Însemne pe copacul lumii din Bârsău de Jos (p. 48): ”în momentul în care s-a născut alt copil, tatăl copilului îi dă un nume, predă pruncul, afară, pe fereastră, moaşei sau altei persoane, care vine apoi pe uşă şi-l aduce în casă cu alt nume.”

OBICEIURI, TRADIȚII, CREDINȚE la români

Remedii împotriva deochiului

pentru alungarea spaimei copiilor și la prevestirea de rău:
Cules de Ștefan Aurel Drăgan în cartea Însemne pe copacul lumii din Bârsău de Jos (p. 65): „Ceas rău cu pocitură, ceas rău cu săgetătură, ceas rău cu spaimă, ceas rău cu noapte, ceas rău cu zuă, să te duci în munți/ pă sub munți, c-aculo-s a tale curți, c-aculo-s mesă așternute și păhare umplute, și scaune așternute, păntru tine gătite; aculo să trăiești, aculo să vețuiești, de… să nu te gândești.”
1. Experiențe ale copilului până la 6 luni
  • experiența iubirii - a afecțiunii 
  • experiența emoțiilor (primite prin starea psihică a mamei, dar și a celor din jur)
  • experiențe fizice (confort/ disconfort și dureri fizice, contactul cu apa în băițe ș.a.)
  • experiența gusturilor
  • experiența sunetelor - generare de emoții și stări
2. Experiențe ale copilului între 6 luni și 1 an
  • experiența iubirii - a afecțiunii 
  • experiența emoțiilor (primite prin starea psihică a mamei, dar și a celor din jur)
  • experiențe fizice (confort/ disconfort și dureri fizice ș.a.)
  • experiența gusturilor
  • experiența jocului (descoperirea mediului din jur și învățare)
3. Experiențe ale copilului între 1 an și 2 ani
  • experiența iubirii - a afecțiunii 
  • experiența emoțiilor (primite prin starea psihică a mamei, dar și a celor din jur)
  • experiențe fizice (confort/ disconfort și dureri fizice ș.a.)
  • experiența gusturilor
  • experiența jocului (descoperirea mediului din jur și învățare)
  • experiențe ale creativității
4. Experiențe ale copilului între 2 ani și 3 ani
  • experiența iubirii - a afecțiunii 
  • experiența emoțiilor (primite prin starea psihică a mamei, dar și a celor din jur)
  • experiențe fizice (confort/ disconfort și dureri fizice ș.a.)
  • experiența gusturilor
  • experiența jocului (descoperirea mediului din jur și învățare)
  • experiențe ale creativității
5. Experiențe ale copilului între 3 ani și 5 ani
  • experiența iubirii - a afecțiunii 
  • experiența emoțiilor (primite prin starea psihică a mamei, dar și a celor din jur)
  • experiențe fizice (confort/ disconfort și dureri fizice ș.a.)
  • experiența gusturilor
  • experiența jocului (descoperirea mediului din jur și învățare)
  • experiențe ale creativității
6. Experiențe ale copilului între 5 ani și 7 ani
  • experiența iubirii - a afecțiunii 
  • experiența emoțiilor (primite prin starea psihică a mamei, dar și a celor din jur)
  • experiențe fizice (confort/ disconfort și dureri fizice ș.a.)
  • experiența gusturilor
  • experiența jocului (descoperirea mediului din jur și învățare)
  • experiențe ale creativității

MĂRTURII (experiențe împărtășite)

Dana, vârsta între 40-50 ani

editor

Prima amintire cu cărți
Înainte să merg la școală și să știu citi, fiind în grija unei vecine, răsfoiam un catalog Neckerman și mă uitam într-un Abecedar.
7. Experiențe ale copilului între 7 ani și 11 ani
  • experiența iubirii - a afecțiunii 
  • experiența emoțiilor 
  • experiențe fizice (confort/ disconfort și dureri fizice ș.a.)
  • experiența gusturilor
  • experiența jocului (descoperirea mediului din jur și învățare)
  • experiențe ale creativității
8. Experiențe ale adolescentului
  • experiența iubirii - a afecțiunii 
  • experiența emoțiilor
  • experiențe fizice (confort/ disconfort și dureri fizice ș.a.)
  • experiența gusturilor
  • experiența jocului (descoperirea mediului din jur și învățare)
  • experiențe ale creativității
8. Experiențe ale adultului
  • experiența iubirii - a afecțiunii 
  • experiența emoțiilor
  • experiențe fizice (confort/ disconfort și dureri fizice ș.a.)
  • experiența gusturilor
  • experiența jocului (descoperirea mediului din jur și învățare)
  • experiența libertății

@calatoria_lui_mitzi

Mitzi... de-a brambura... sau libertatea de a se intoarce la noi dupa ce si-a facut facutele #viatacumitzi #rosfera #salvatianimalele

♬ original sound - Calatoria_lui_Mitzi

Exemplul libertății unei pisici ar trebui să fie reper de a trăi libertatea pentru orice om... care uită să fie liber...

Vedeți în pagina ATELIERE DE IDENTITATE - CĂLĂTORIA LUI MITZIrepere care ar trebui să fie minim necesare și pentru viața oricărei ființe umane.

Filmulețul apare și pe pagina Facebook ”Calatoria lui Mitzi” (https://www.facebook.com/calatoria.lui.mitzi/videos/239697965547335) sau pe Instagram @ateliere.de.identitate
  • experiențe ale creativității

ATELIERUL 2  - CERCUL FIINȚEI

(click pe + sau - pentru a desfășura sau restrânge conținutul reperelor).

CERCUL DE FIINȚE: Ce experiențe împărtășești cu cei din jurul tău și în ce măsură? (fiecare persoană prezentă în viața ta are propriul cerc, unele intersectează cercul tău, altele rămân tangente, fiind necesare tangențe frecvente cu acestea - profesionale sau de altă natură)
  • experiența iubirii - a afecțiunii mamei și a tatălui
  • experiența iubirii - a afecțiunii fraților
  • experiența iubirii - a afecțiunii altor membri ai familiei sau a îngrijitorilor apropiați

Vedeți în pagina ATELIERE DE IDENTITATE - CĂLĂTORIA LUI MITZIrepere care ar trebui să fie minim necesare și pentru viața oricărei ființe umane.

@calatoria_lui_mitzi

Ilustrare pentru CERCUL LUI MITZI de la Ateliere de identitate: Plimbarea de seara, cu Goldi si 3 pisici... Energie faina si o liniste plina cu sunete @ Ecorezidenta RoSfera Goldi se bucură încă de această viață si datorită Asociatiei Salvati Animalele din Baia Mare, care a făcut posibilă operația si tratamentele ei, prin apelul de donații. #viatacumitzi #calatorialuimitzi #rosfera #salvatianimalelebaiamare Susțineți Rosfera si Asociatia Salvati Animalele cu distriburi, donații... Oricât de mici ar fi gesturile de implicare, ajută să ajutăm ființele astea mici, care au uneori și probleme. Detalii: rosfera.ro/calatoria-lui-mitzi Instagram: https://www.instagram.com/ateliere.de.identitate/ Facebook: https://www.facebook.com/calatoria.lui.mitzi/

♬ original sound - Calatoria_lui_Mitzi
  • experiența iubirii - a afecțiunii partenerului de viață din acel moment
  • experiența iubirii - a afecțiunii prietenilor
  • experiența iubirii - a afecțiunii animalelor din gospodărie (câine, pisică, pasăre, cal etc.)
CERCUL MEU DE INTERESE (iubesc - îmi place să fac...)
  • ceva creativ (activități, pasiuni, experiențe creative)
Dana, vârsta între 40-50 ani
VIOLETA, vârsta între 40-50 ani
Adrian, VÂRSTA ÎNTRE 40-50 ANI
  • ceva recreativ
  • ceva distractiv
  • ...
SCOPURI/ DORINȚE DE ÎMPLINIT
  • un proiect de realizat
  • o experiență de trăit
  • ...
CERCUL MEU DE RESPONSABILITĂȚI
  • responsabilități legate de un imobil
  • responsabilități legate de un automobil
  • ...

ATELIERUL 3  - BAGAJELE VIEȚII

Înzestrări cu care vine ființa pe lumea asta - fizice
  • ADN și înzestrări fizice
  • mediul extern
  • echilibrul fizic și emoțional al mamei

Lista cu BAGAJELE VIEȚII se referă și la înzestrările fizice cu care vine o ființă pe această lume. Însă Piticuța noastră, care s-a născut cu o deformare a tractului intestinal ce i-ar fi făcut viața aproape imposibilă, ne-a arătat cum ar trebui să ne bucurăm de viață cu resursele pe care le avem și oricât timp am petrece în călătoria vieții.

Înzestrări cu care vine ființa pe lumea asta - felul de a fi
  • temperament
  • abilități/ talente
  • inteligență
Înzestrări cu care vine ființa pe lumea asta - context istoric și de neam
  • temperament
  • abilități/ talente
  • inteligență
Traista pentru a îndeplini nevoile de supraviețuire
  • (aer - alege să trăiești într-un mediu cât mai curat)
  • apă
  • foc
  • hrană 
  • haine și obiecte de bază
  • adăpost - simbolizat printr-o cheie
  • mijloc de transport - simbolizat printr-un bilet sau printr-o cheie - de mașină, lacăt de la bicicletă, cod etc
Ghiozdanul pentru educație
  • cărți și alte obiecte didactice
  • intrumente pentru exersare
  • jocuri
Bagajul/ trusa profesională
  • lucruri necesare pentru câștigarea celor necesare vieții
Valiza cu lucruri pentru o stare de bine și bucurie
  • lucruri necesare pentru câștigarea celor necesare vieții
Punga cu cadouri pentru cei apropiați
  • lucruri necesare pentru câștigarea celor necesare vieții
@calatoria_lui_mitzi #bagajelevietii #calatorialuimitzi #bucurie #viatacumitzi #viatapeintelesulluimitzi #atelieredeidentitate #rosfera #salvatianimalele #helpcats Lista cu BAGAJELE VIEȚII de la Ateliere de identitate @RoSfera se referă și la înzestrările fizice cu care vine o ființă pe această lume. Însă Piticuța noastră, care s-a născut cu o deformare a tractului intestinal ce i-ar fi făcut viața aproape imposibilă, ne-a arătat cum ar trebui să ne bucurăm de viață cu resursele pe care le avem și oricât timp am petrece în călătoria vieții. Zilele pisicuței sunt nenumărate datorită celor implicați prin @salvati.animalele ♬ original sound - Calatoria_lui_Mitzi

ATELIERUL 4  - DESPRE IUBIRE 

(Nu pierde timpul primit pe lumea asta cu experiențe fără iubire)

Prin iubire, cercurile a două ființe se intersectează într-un punct care reprezintă liniște (pace, împlinire), fiecare rămânând cu identitatea și libertatea proprie, împărtășind cu celălalt doar anumite aspecte ale vieții.

NOTĂ IMPORTANTĂ: fiecare parte componentă dintr-o relație de iubire este doar un element din cercul vieții unei ființe, așadar ”Tu ești totul pentru mine...” nu poate fi ceva real.

A te iubi/ a te plăcea pe tine însuți/ însăți este o formulare improprie, care cel mai adesea reflectă raportarea cu o experiență exterioară sau în relație cu altă ființă.

Există o relație între două ființe (părinte copil/ parteneri de viață/ prieteni/ tovarăși) în măsura în care sunt împlinite aspectele iubirii. 

(click pe + sau - pentru a desfășura sau restrânge conținutul reperelor).

Iubirea dintre doi parteneri de viață
RELAȚIE
Dragostea/ îndrăgostirea (îmi place celălalt)
  • apreciere & admirație

  • nevoia sau placerea de a împărtăși cu celălalt aspecte ale vieții, valori și interese comune, de a fi împreună, de a face ceva împreună

  • atracție/ pasiune/ chimie

Iubirea (iubești când te întrebi dacă îi place celuilalt...)
  • oferi afecțiune

  • simți empatie și compasiune

  • acorzi interes și atenție

  • ai încredere în celălalt (controlul celuilalt nu înseamnă iubire)

Atașament
  • comunicare și înțelegere

  • susținere reciprocă

  • proiecte comune, prin care să se aducă noutate în rel

Angajament/ responsabilitate/ prietenie
  • respect

  • onestitate/ sinceritate

  • fidelitate/ loialitate

Ceva în plus
  • energia/ lumina iubirii

  • ...

Iubirea dintre părinte și copil

Exemplul iubirii unei pisici pentru pui ar trebui să fie model pentru oameni... este o combinație firească între atenție, responsabilitate/ grijă și păstrarea propriei libertăți, dar și învățarea pașilor spre libertate pentru cei mici.

Vedeți în pagina ATELIERE DE IDENTITATE - CĂLĂTORIA LUI MITZIrepere importante și pentru viața oricărei ființe umane.

@calatoria_lui_mitzi

Viața se schimbă pentru orice ființă când devine părinte... Iubirea se manifestă multiplicat 📷📷📷📷 Deși tendința celor implicați în îngrijirea pisicilor și a câinilor recomandă sterilizarea femelelor, totuși măcar o dată trebuie să li se lase șansa de a experimenta această formă de iubire, care este impresionantă pentru oamenii din jur, un model real de prezență în iubire. #viatacumitzi #calatorialuimitzi #rosfera #salvatianimalele

♬ original sound - Calatoria_lui_Mitzi
Iubirea (iubești când te întrebi dacă îi place celuilalt...)
  • oferi afecțiune

  • simți empatie și compasiune

  • acorzi interes și atenție

  • ai încredere în celălalt (controlul celuilalt nu înseamnă iubire)

Atașament
  • comunicare și înțelegere

  • susținere reciprocă

  • proiecte comune, prin care să se aducă noutate în rel

Angajament/ responsabilitate/ prietenie
  • respect

  • onestitate/ sinceritate

  • loialitate

Ceva în plus
  • energia/ lumina iubirii

  • ...

ATELIERUL 5  - RITMUL VIEȚII 

Fiecare are ritmul propriu în călătoria vieții, care depinde de ritmul universului, de bagajele cu care călătorește, de mediu, dar și de cei cu care se însoțește pe drum.

ATELIERUL 6  - CONEXIUNI 

O ființă este parte a întregului univers, care se află în conexiune cu restul universului sau cu ființele din jur, relațiile fiindu-i necesare pentru a-și satisface nevoile (materiale sau spirituale), pentru a experimenta (a trăi - a simți - a emana energie în univers) și pentru a se descoperi pe sine.

Conexiunile ființei cu universul
Energia universului pentru ființă
  • energia soarelui

  • energia pământului

  • energia focului

  • energia apei

  • energia viețuitoarelor din jur

  • energia plantelor

Energia ființei dată universului (vibrații)
  • energie pozitivă

  • energie negativă

Conexiunile (relațiile) ființei cu cei din jur (VOCEA)
Conexiuni pentru împlinirea nevoilor materiale
  • relații pentru satisfacerea nevoilor primare de supraviețuire (relații profesionale)
  • relații pentru administrarea spațiului propriu și a bunurilor
Conexiuni necesare pentru împlinirea nevoilor spirituale
  • conexiuni cu divinitatea
  • afecțiunea părinților și a familiei de proveniență
  • afecțiunea partenerului de viață
  • afecțiunea copiilor, nepoților... și a membrilor proveniți din alianță
  • afecțiunea prietenilor și a celor din cercul ființei
  • recunoașterea și împărtășirea unor valori/ pasiuni comune cu alții
  • conexiuni necesare pentru anumite experiențe sau în momente întâmplătoare care bucură sufletul
Conexiuni identitare
Conexiuni pentru împlinirea nevoilor materiale
  • valori culturale
Conexiuni neuronale (neuroplasticitate)
Programare inițială
  • automatisme obținute împreună cu înzestrările fizice și ADN
Programare prin prisma familiei și a valorilor culturale
  • comportament, gusturi, automatisme acumulate de la cei din jur
  • automatisme, obiceiuri, tradiții culturale, reguli sociale  determinate de mediu
  • automatisme și educație primite de la cei din jur și de la cadre  didactice/ mentori
Reprogramare neuro
  • pentru a scăpa de unele obiceiuri/ automatisme sau de un anumit comportament
  • pentru dezvoltarea gândirii
  • pentru îmbunătățirea sau menținerea stării de bine

Împodobim pomul vieții împreună 

(model de definire a identității individuale propus la RoSfera)

REPERE DE IDENTITATE pentru creativi @ RoSfera

Împreună cu NEGRU PE ALB și EDITURA SAGA, se conturează Ghidul vieții, care poate ajuta pentru a avea o viață în ordine și o stare de bine.  Paginile care se adună acolo pot fi descărcate în format pdf.

(model de definire a identității unui grup - creativii români, care se suprapune și peste identitatea de neam, însă având ca reper comun identitatea profesională)

CREAȚII CARE REFLECTĂ IDENTITATEA

Descarcă pagini pdf din GHIDUL VIEȚII

Pomul vieții lui MiniMitzi - cu toate steluțele (experiențele) care i-au luminat viața, de la primele trei niveluri, având ca tulpină/ suport experiența iubirii - conturate la Ateliere de scriere ca modele pentru cei care doresc să ”împodobească” nivelurile de bază ale Pomul vieții lor.

Contributii la ATELIERE DE IDENTITATE (Ateliere de scriere)

Niveluri ale vieții (steluțe) făurite la ATELIERELE DE IDENTITATE

Bradul Vietii
Despre Pomul vieții, câteva versuri foarte sugestive în Manuscrisul preotului Ioan Coman de la Moisei: ”În Raiu ne sălăşluieşte,/ Unde-i pomul vieţii/ Lumina cunoştinţii” (cu o notă de Mihai Dăncuș despre semnificația Pomului vieții)
   
(nota de subsol) ”Pomul vieţii - alături de cultul soarelui - este unul din marile mituri străvechi, euroasiatice ale oamenilor ce trăiesc în aceste zone cu trimitere la vechiul deziderat al omenirii: Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte. Este o moştenire a dendrolatriei, care în Maramureş apare în cele trei ipostaze: tiparul traco-dacic, tiparul iranian şi tiparul helenistic (Paul Petrescu, Motive decorative celebre, Bucureşti, 1971, pp. 39 şi următoarele). Asocierea dintre pomul vieții și manifestarea divină se regăsește în tradițiile creștine (Jean Chevalier, Alain Gheerbrant, Dicționar de simboluri, Polirom, 2009 pp. 95). Ei spun că „există o analogie, ba chiar o reluare de simboluri între arborele primului legământ - pomul vieții de care vorbește FACEREA - și arborele crucii, sau arborele Noului Legământ, care regenerează Omul”. În iconografia creștină „apare frecvent imaginea crucii sau arborele cruce”... În Muzeul Etnografic al Maramureșului din Sighet, pe fața unei lăzi de zestre din satul Desești, în plan central, este incizată o cruce cu brațele egale, din varfurile cărora se dezvoltă ramuri verzi, cu frunzulițe de brad, pe care stau păsări stilizate. Stâlpii porților maramureșene, arhitectura în general, în textilele populare, iconografia etc. motivul arborelui vieții este prezent peste tot în toate cele trei ipostaze/ tipare. (Mihai Dăncuș, Arhitectura vernaculară a Maramureșului..., 2010).”
Oricine reușește conturarea reperelor de la primele trei niveluri poate avea o stabilitate pentru următoarele etape de împlinire ale vieții

(click pe + sau - pentru a desfășura sau restrânge conținutul reperelor)

7. Împlinire

  • iubirea ca energie universala
6. Nivelul spiritual

  • iubirea ca energie universala
5. Nivelul social

  • #identitatesociala & statut social

  • iubirea ca apreciere a celorlalți
4. Nivelul profesional și al creativității

  • #identitateprofesionala (#cesunteu)

  • iubirea ca pasiune  și creativitate
3. Nivelul relației de cuplu

  • #eusicelalalt: atracția și chimia

  • #eusicelalalt: necesități de bază ale iubirii
2. Nivelul învățării/ cunoașterii/ înțelegerii (#cumsunteu)

  • #euinUnivers: Ce rol am în raport cu Universul (cu Totul)? - o ființă este în Univers (Tot) precum o celulă în corpul unei ființe

  • sistemul uman între celelalte sisteme de pe Terra (lanțul trofic)

  • eu în sistemul uman

  • #eucaunivers: mecanismele ființei umane

1. Nivel de bază: ființa primară/ naturală

  • nevoi fiziologice și de supraviețuire

  • experiența iubirii prin afecțiune (atenție și valoare din partea părinților sau a îngrijitorilor)

STELUȚĂ DE OBȚINUT LA ACEST NIVEL

ACTE PERSONALE OBLIGATORII

0. #euinunivers & #eucaunivers- Cu ce ai venit pe lumea asta? Contextul în care te-ai născut?

Între cei întrupați în lumea asta și cei de Dincolo există doar granița trupului. Am primit darul vieții în această lume, nu am decis noi să ne naștem în corpul pe care-l avem, însă ne-am născut să experimentăm iubirea, în diverse forme pe care le putem trăi doar pe lumea asta.

Momentul conceperii unei ființe este precum un big bang și este posibil doar datorită divinității.

  • spațiul (#cesunteu)

  • Fiecare ființă este în univers precum o celulă într-un organism.

  • Putem alege în orice moment să vibrăm intens în loc să pâlpâim ca o luminiță plăpândă.

  • #identitateacomunitatii:

infocus RoSfera

  • mediul/ atmosfera în care m-am născut

  • #identitateculturala & condiții de viață, evoluția celor din jur (#cesunteu)

  • #identitatereligioasa (#cesunteu)
  • întâmplări determinante (#cesunteu)
  • timpul

La Atelierul de istorie nr. 2 sunt conturate câteva repere pentru definirea timpului în care fiecare își trăiește viața și cum aza timpului poate influența parcursul existenței cuiva.

  • #eucaunivers

  • caracteristicile corpului fizic: anatomie, moștenire genetică (specie, rasă), sănătate (#cumsunteu)

  • aptitudini/ talente (#cesunteu)

  • temperament (#cesunteu)

  • energie și iubire (valoare în familia/ neamul din care face parte)

Dăruind vei dobândi

Susțineți (www.rosfera.ro/sustine) acest proiect si celelalte activități de la RoSfera * distribuind postările noastre, iar dacă aveți posibilitatea * fie să redirecționați din impozitul pe venit personal sau afacerii, * fie să sponsorizați sau * să donați, fiind ONG, depindem de implicarea celor care ne apreciază activitatea pe care o desfășurăm împreună cu colaboratorii.

Voluntariat/ Parteneriate

Implicare în proiectele și activitățile noastre 

Găzduirea unor activități în spații/ ateliere 

VOLUNTARII (creativi și nu numai) sunt promovați pe căile noastre și pot beneficia de diverse oportunități din activitățile noastre sau din partea partenerilor

PARTENERII (companii, organizații, instituții) sunt piloni de bază ai activității noastre și dorim să le susținem activitatea, la rândul nostru, prin metode și căi agreate reciproc.

Financiar

Donații

Sponsorizări

 Redirecționare 3,5% sau 20% 

SPONSORII ȘI CEI CARE NE SUSȚIN CU DONAȚII vor avea de câștigat accesul la valorile pe care le promovăm și la activitățile pe care le derulăm, precum și beneficii anunțate în cadrul fiecărei activități în parte (donații putem primi și în contul ASOCIAȚIEI ROSFERA, înregistrată la Registrul Comerțului/ Asociațiilor și Fundațiilor nr. 341/ 25.05.2021, C.I.F. 44439483, RO53 RNCB 0182 1701 7408 0001, deschis la BCR, iar pentru sponsorizări vă rugăm să ne contactați).

Ne-ar putea fi utile

Servicii sau donații de cărți, materiale sau obiecte care pot fi refolosite/ recreate

În PUNCTELE DE CULTURĂ sau în atelierele noastre ne-ar fi de folos implicarea prin servicii sau donații, astfel ne susțineți activitățile și proiectele și putem, la rândul nostru, să susținem creativii.

PARTENERI

care ni s-au alăturat

 

Apreciem și pe această cale implicarea celor care ni s-au alăturat în proiect:

CONSILIUL JUDEȚEAN MARAMUREȘ











ASOCIAȚIA CULORI UNITE





ASOCIAȚIA VALEA VERDE









ASOCIAȚIA City makers



EDITURA SAGA




Negru pe ALb