Ateliere de mesterit bucurii pentru copii

Print Friendly, PDF & Email
Atelier de mesterit bucurii

Activități psiho-educative, de comunicare și de creație

 

(dedicate părinților și celor care îndrumă copii pe calea vieții)

Este nevoie de un sat întreg pentru a crește un copil.

- Proverb african
Nu uita!

Bunăstarea copiilor depinde de starea de bine a părinților și a celor din jurul lor!

Fiecare copil are probleme în primii ani de viață, pentru care părinții sunt responsabili să găsească soluții. Stresul și supărarea nu sunt soluții!

PSIHOLOGI IMPLICAȚI ÎN ATELIERE DE MEȘTERIT BUCURII

Laura CODREANU

psiholog, artist plastic - mentor (fotografie)

implicată în proiecte: Nomada, Ateliere de meșterit bucurii - Ateliere de identitate

Victor BODO

scriitor, medic, psihiatru

implicat în proiectele: Ateliere de meșterit bucurii - Ateliere de identitate, Ateliere de scriere 

Lucian ILIEȘ

psiholog, meșter pentru lemn

implicat în proiectele: Nomada, Ateliere de meșterit bucurii - Ateliere de identitate

Dana SEUCAN

autoare, psiholog

implicată în proiectele: Ateliere de meșterit bucurii - Ateliere de scriere, Ateliere de meșterit bucurii în spectrul autismului

expert-icon1
Ce este acest spațiu virtual pentru ateliere de mesterit  PENTRU COPII?

Găsiți aici informații, ghiduri și soluții pentru rezolvarea diverselor probleme cu care se confruntă părinții și celor care au copii în grija lor.

Cum se folosește acest spațiu virtual?

INFORMARE: textele însoțite de o iconiță albastră în dreapta conțin informații suplimentare sau comentariile unor specialiști, chiar și mărturiile unor părinți 

GHIDURI: + înseamnă că problemele sunt detaliate cu descrieri, soluții, resurse etc. Părinții, cadrele didactice sau alte persoane adulte pot solicita Asociației Rosfera acces la o pagină unde se pot urmări pașii în evoluția unei persoane.

GRUP DE SUPORT (vă rugăm să ne contactați sau ne puteți urmări pentru informare pe Facebook)

ATELIERUL 1  - EXPERIENȚELE COPILULUI 

Viața se măsoară în experiențe... puteți nota experiențele pe care le-a trăit copilul împreună cu dumneavoastră și experiențele pe care ați dori să le mai cuprindă în viața lui și cum ați putea contribui la realizarea lor.

Dacă aveți nevoie de îndrumare (inclusiv psihologică), programați o oră creativă în ATELIERE DE MEȘTERIT BUCURII @ ROSFERA (prin E-mail, Facebook, Instagram, de luni până vineri, între orele 18-19)

Aceste exerciții pot fi utile oricui, la orice vârstă pentru a găsi repere de identitate la nivelul 3 de la GHIDUL/ BRADUL VIEȚII - NIVELUL CUNOAȘTERII/ ÎNȚELEGERII (#cumsunteu) - pot fi găsite răspunsuri la întrebarea DE CE sunt așa?

Experiențe ale ființei anterioare acestei vieți
  • experiența iubirii 

  • experiența cunoașterii

0. Experiențe ale copilului în perioada intrauterină
  • experiența iubirii - a afecțiunii (exprimată prin mângâierea pântecului mamei, chiar și de către tată, prin voci, emiterea de vibrații/ frecvențe înalte sau joase și stări ale mamei și a celor din jur)

  • experiența emoțiilor (primite prin starea psihică a mamei)

  • experiențe fizice (efecte ale stimulilor externi, sănătatea fizică a mamei, dezvoltarea fizică a fătului)

  • experiența sunetelor - generare de emoții (impactul sunetelor din preajma mamei)

  • experiența gusturilor (determinate de alimentația mamei)

MĂRTURII (experiențe împărtășite)

Dana, vârsta între 40-50 ani

părinte al unui băiat și al unei fete

Experiență a băiatului în perioada intrauterină
La filmul Dincolo de nori, unde muzica era foarte puternică, bebe s-a mișcat continuu (U2, Your Blue Room, https://www.youtube.com/watch?v=_KVnLdGDVBs&list=RD_KVnLdGDVBs&start_radio=1)
NASTASIA, vârsta între 40-50 ani

părinte al unui băiat 

Experiență a băiatului în perioada intrauterină
Băiețelul mișca în burtică mereu când mama pornea mașina, iar după ce s-a născut, i-a plăcut să fie plimbat cu mașina, apoi, fiind mai mare, scopul lui ar fi să stea la volan.
Experiență a uneia dintre fete în perioada intrauterină
Când mama s-a panicat că fetița nu a mișcat o zi întreagă în burtică, a venit tata și a reacționat la vocea lui.
LUCIAN, Vârsta între 40-50 ani

părinte al două fete 

PSIHOLOG (oferă îndrumare)
Experiență a fetei în perioada intrauterină
Mama mânca multă ciocolată cu mentă în perioada sarcinii, iar fetița adoră și ea ciocolata cu mentă. Știind că este importantă pentru copilul din burtică starea psihică a mamei, după ce a aflat că este gravidă, era atentă la ce făcea, se ruga zilnic, mânca în fiecare dimineață câte un grepefruit, încerca să nu se supere, să nu se enerveze.
DANA, Vârsta între 30-40 ani

părinte al unei fete 

PSIHOLOG (oferă îndrumare)

OBICEIURI, TRADIȚII, CREDINȚE la români

Remedii împotriva deochiului

pentru alungarea spaimei copiilor și la prevestirea de rău:
Cules de Ștefan Aurel Drăgan în cartea Însemne pe copacul lumii din Bârsău de Jos (p. 65): „Ceas rău cu pocitură, ceas rău cu săgetătură, ceas rău cu spaimă, ceas rău cu noapte, ceas rău cu zuă, să te duci în munți/ pă sub munți, c-aculo-s a tale curți, c-aculo-s mesă așternute și păhare umplute, și scaune așternute, păntru tine gătite; aculo să trăiești, aculo să vețuiești, de… să nu te gândești.”
1. Experiențe ale copilului până la 6 luni
  • experiența iubirii - a afecțiunii 

  • experiența emoțiilor (primite prin starea psihică a mamei, dar și a celor din jur)

  • experiențe fizice (confort/ disconfort și dureri fizice, contactul cu apa în băițe ș.a.)

  • experiența gusturilor

  • experiența sunetelor - generare de emoții și stări

MĂRTURII (experiențe împărtășite)

D., vârsta între 40-50 ani

părinte al unui băiat și al unei fete

Experiență a băiatului în perioada intrauterină

La filmul Dincolo de nori, unde muzica era foarte puternică, bebe s-a mișcat continuu (U2, Your Blue Room, https://www.youtube.com/watch?v=_KVnLdGDVBs&list=RD_KVnLdGDVBs&start_radio=1)

ATELIERUL 2  - CERCUL COPILULUI

Dacă aveți nevoie de îndrumare, programați o oră creativă în ATELIERE DEUCU MEȘTERIT BUCURII @ ROSFERA (prin E-mail, Facebook, Instagram, de luni până vineri, între orele 18-19)

Descarcă pagini pdf din GHIDUL VIEȚII
1. CERCUL DE FIINȚE: Ce experiențe împărtășești cu cei din jurul tău și în ce măsură? (chiar dacă există persoane cu care sunt necesare tangențe frecvente (profesionale sau de altă natură, acele persoane pot rămâne doar tangențe, să nu intre în cercul de persoane)
  • experiența iubirii - a afecțiunii mamei și a tatălui

  • experiența iubirii - a afecțiunii fraților

  • experiența iubirii - a afecțiunii altor membri ai familiei sau a îngrijitorilor apropiați

  • experiența iubirii - a afecțiunii partenerului de viață din acel moment

  • experiența iubirii - a afecțiunii prietenilor

  • experiența iubirii - a afecțiunii animalelor din gospodărie (câine, pisică, pasăre, cal etc.)

2. CERCUL MEU DE INTERESE (iubesc - îmi place să fac...)
  • ceva creativ

  • ceva recreativ

  • ceva distractiv

  • ...

3. CERCUL MEU DE RESPONSABILITĂȚI
  • responsabilități legate de un imobil

  • responsabilități legate de un mobil

  • ...

4. NEVOI DE SUPRAVIEȚUIRE
  • hrană

  • adăpost confortabil

  • necesități de bază

5. SCOPURI/ DORINȚE DE ÎMPLINIT
  • un proiect de realizat

  • o experiență de trăit

  • ...

ATELIERUL 3  - BAGAJELE PENTRU CĂLĂTORIA VIEȚII

Parcurgând acest atelier, oricine va avea ”împodobite” nivelurile de bază ale BRADULUI VIEȚII - de la ATELIERE DE IDENTITATE

Dacă aveți nevoie de îndrumare, programați o oră creativă în ATELIERE DE MEȘTERIT BUCURII @ ROSFERA (prin E-mail, Facebook, Instagram, de luni până vineri, între orele 18-19)

Cu ce bagaje vine o ființă în această lume?
  • Talente, trăsături, calități, înzestrări fizice - genetic, predispoziții

Ce poate primi copilul de la cei din jur în primii doi ani de viață?

ATELIERUL 4  - EXERCIȚII DE ARMONIE

Mulți părinți se trezesc în situația ca după nașterea copilului să nu reușească să fie ”pe aceleași lungimi de unde” cu noul venit în viața lor. Iar unii părinți, pe care valurile vieții îi îndepărtează de copiii lor, la orice vârstă, pot constata că au pierdut legătura - că s-au înstrăinat de copiii lor. Însă sunt și situații în care comunicarea și armonia dintre două persoane se produce instant, pur și simplu, ca și cum timpul sau dinstanța nu ar fi existat.

Dacă aveți nevoie de îndrumare, programați o oră creativă în ATELIERE DE MEȘTERIT BUCURII @ ROSFERA (prin E-mail, Facebook, Instagram, de luni până vineri, între orele 18-19)

În armonie cu copilul din pântec
  • limbajul iubirii 

Cum se poate rezona cu un nou-născut?
  • limbajul iubirii 

Comunicarea cu copiii până la 1 an
  • discuțiile cu copiii din timpul călătoriilor cu mașina 

Adaptați-vă la personalitatea copilului dându-i ceea ce are el într-adevăr nevoie și nu ce credeți că ar putea avea nevoie.

Zodia Pești

Îmi place să înot. Învățați-mă să înot cât mai devreme. Lăsați-mă să fac baie cât de des. Este una dintre cele mai mari bucurii pe care mi le puteți face.

Zodia Vărsător

Învăț cu mare ușurință orice limbă străină. Dacă știți o limbă străină, învățați-mă și pe mine. Dacă vreți să învățați o nouă limbă, asociați-vă cu mine. Veți fi surprinși că pot învăța mai repede decât voi.

Alte ATELIERE DE MEȘTERIT BUCURII @ ROSFERA

Luni-vineri, între orele 18-19 (detalii pentru programare în paginile atelierelor)

Articole recente

Pomul vieții lui MiniMitzi - cu toate steluțele (experiențele) care i-au luminat viața, de la primele trei niveluri, având ca tulpină/ suport experiența iubirii - conturate la Ateliere de scriere ca modele pentru  nivelurile de bază ale Pomului vieții.

Călătoria lui Mitzi

(viața pe înțelesul lui Mitzi)

REPERE PENTRU STAREA DE BINE A COPILULUI

Nu uita!

  • SĂ UMPLI TIMPUL CU EXPERIENȚE: Între nașterea și moartea ființei este un șir de experiențe trăite, bune și rele, iubirea fiind reperul pentru a trăi bine viața la orice nivel.
  • FĂ-ȚI COPILUL SĂ SE BUCURE, SĂ LUMINEZE: Orice ființă este un element individual (o stea) dintr-un întreg (univers), elementele fiind interconectate prin energii.

GHIDUL VIEȚII COPILULUI

ATELIERE de identitate 
(#cinesunteu #ceasunteu)

Parcurgând împreună cu copilul tău primele trei niveluri de identitate definite la RoSfera pentru a împodobi POMUL VIEȚII, baza existenței va fi bine conturată, iar adolescentul sau, apoi, adultul va putea gestiona crize de identitate și eventuale căderi psihice pe parcursul vieții.

Nu uitați!

Haideți să meșterim împreună o stare de bine și cât mai multe bucurii!

Pe parcursul vieții, fiecare dintre noi trebui să avem alături cel puțin un medic (de familie) și un psiholog pentru a putea gestiona probleme și a găsi soluții necesare sănătății fizice și mentale, ale noastre și ale celor apropiați nouă.

(click pe + sau - pentru a desfășura sau restrânge conținutul reperelor)

1. Cu ce a venit copilul pe lumea asta? Contextul în care s-a născut? (#cinesunteu)
  • #euinunivers: mediul

  • #euinunivers: timpul

  • #euinunivers: spațiul

 

  •  #identitateacomunitatii: 
  •  #identitatedeneam & arborele familiei

 

  • #identitateculturala & condiții de viață, evoluția celor din jur

 

  • #identitatereligioasa

 

  • întâmplări determinante
  • #eucaunivers

  • caracteristicile corpului fizic: anatomie, moștenire genetică, sănătate (#cumsunteu)
  • temperament (#cumsunteu)
  • aptitudini/ talente avute la naștere (#cesunteu)
  • ureche muzicală

  • voce deosebită

  • talent la dans

  • talent la desen sau la îmbinarea culorilor

  • imaginație bogată

  • îndemânare, interes pentru a meșteri

  •  energie și iubire
2. Nivel de bază: ființa primară/ naturală
  • nevoi fiziologice - asigură SUPRAVIEȚUIREA
  • experiența iubirii prin afecțiune
3. Nivelul învățării/ cunoașterii/ înțelegerii (#cumsunteu)

 

  • #universulmeu: relația cu ceilalți - membri ai familiei, prieteni, colegi/ colaboratori etc.
  • eu și divinitatea
MECANISMELE FIINȚEI

Cum funcționăm?

Socrate

Eu, Socrate, am învăţat această incantaţie (descântec), acolo, în oaste, de la un medic trac, unul dintre ucenicii lui Zamolxis, despre care se zice că îi face pe oameni nemuritori. Spunea tracul acela că Zamolxis, care este şi un zeu, ne învăţa că după cum nu trebuie să încercăm a trata ochii, fără să ţinem seama de cap, nici capul nu poate fi tratat, neţinându-se seama de corp, tot astfel trebuie să-i dăm îngrijire trupului dimpreună cu sufletul, şi iată pentru ce medicii greci nu se pricep la cele mai multe boli: (anume) pentru că ei nu cunosc întregul pe care-l au de îngrijit.

  • fizic
  • psihic
  • sufletesc

Susțineți (www.rosfera.ro/sustine) acest proiect si celelalte activități de la RoSfera

* distribuind postările noastre, iar dacă aveți posibilitatea

* fie să redirecționați 3,5% din impozitul pe venit personal (formularul se poate completa si depune online https://redirectioneaza.ro/rosfera sau ni-l puteți trimite completat și scanat/ fotografiat),

* fie să sponsorizați (sau 20% din impozitul afacerii) sau

* să donați, fiind ONG, depindem de implicarea celor care ne apreciază activitatea pe care o desfășurăm împreună cu colaboratorii.

PARTENERI

Instituțiile, organizațiile sau companiile pot contribui la dezvoltarea acestui proiect, beneficiind totodată de promovarea activităților sau a produselor.

PARTENERI

care ni s-au alăturat

 

Apreciem și pe această cale implicarea celor care ni s-au alăturat în proiect:

Editura Saga

www.editurasaga.ro

.

.