Ateliere de scriere

Print Friendly, PDF & Email

Programează-ți o oră creativă în ATELIERE  @ ROSFERA

Luni-vineri, între orele 18-19 (vă rugăm să ne trimiteți un email sau mesaj pentru programare)

Nelia Daniela DÎNCU

coordonator proiecte, editor (MENTOR)
Detalii profil

Blogul REPERELE DANIEI (atașat site-ului EDITURII SAGA și realizat de Nelia Daniela Dîncu - editor cu o experiență de peste 20 de ani) cuprinde etapele și pașii de urmat de un autor de la idee la carte, apoi drumul cărții la cititor.

EXPERIENȚA SCRIERII

ATELIERELE DE SCRIERE pot fi utile celor care au nevoie de îndrumare în etapa autorului - a realizării unei cărți până în momentul în care aceasta poate fi preluată de o editură. Parcurgerea acestei etape la Atelierele de scriere înseamnă aducerea conținutului unei cărți cât mai aproape de forma pentru publicare, însă necesită anumite cunoștințe, precum folosirea corectă a limbii române, stăpânirea unor programe de editare text și imagine, folosirea căilor de comunicare necesare în proiectele de editare și altele .

dacă nu autorul nu oferă lucrarea la anumite standarde cerute de o editură, toate acestea presupun costuri - la NEGRU PE ALB se poate solicita o ofertă de preț pentru servicii de editare). Blogul REPERELE DANIEI (atașat site-ului Editurii Saga) cuprinde îndrumări și informații utile celor care doresc să realizeze produse creative scrise (lucrări pentru obtinerea unor diplome, cărți etc.).

ATELIERELE DE SCRIERE au și rostul de a parcurge drumul conceperii unei cărți. oricare ar fi scopul unui astfel de proiect: scriere terapeutică, exprimare creativă, proiect profesional etc.

Contributii la ATELIERE DE SCRIERE
NEGRU PE ALB

PROCESUL DE DESIGN DE PRODUS pentru o carte/ lucrare scrisă

Prima pagina din GHIDUL AUTORULUI se poate descărca pdf pe site-ul negrupealb.ro

Realizarea unui produs creativ prin scriere necesită, așadar, parcurgerea etapelor procesului de DESIGN DE PRODUS pentru carte:

IDEEA

(cartea/ lucrarea scrisă) vrei să genereze profit?

CONCEPT

(procesul de scriere)

DA, VREAU PROFIT - Definește PUBLICUL scrierii/ DIFUZAREA

NU VREAU PROFIT - Definește SCOPUL  acestei scrieri...

REALIZAREA PRODUSULUI SCRIS

(procesul de scriere)

- Are ELEMENTE GRAFICE? cu ilustrații/ imagini sau fără, color sau alb-negru etc

- SUPORTUL pe care scrierea va ajunge la public? hârtie/ format electonic/ audio

TESTAREA PRODUSULUI SCRIS

(procesul de scriere și prima etapă a editării)

- primul cititor (poate fi editorul/ un referent-coordonator/ un prieten/ un cerc literar ș.a.)

FINANȚAREA PRODUSULUI &

ASPECTE JURIDICE/ ECONOMICE

(editura/ regie proprie)

FINANȚAREA DIN PARTEA UNEI EDITURI (cedarea drepturilor de autor)

ASUMAREA COSTURILOR (păstrarea drepturilor de autor)

PRODUCȚIE (multiplicare - tipar/ înregistrare suport)

EDITURA gestionează procesul de producție

- EDITURA gestionează procesul de producție contracost 

- AUTORUL gestionează procesul de producție 

PROMOVARE & DISTRIBUȚIE & VÂNZARE 

EDITURA promovează și distribuie produsele (pe căile proprii - website/ evenimente sau prin librării)

- EDITURA gestionează promovarea și vânzarea pentru autor

- AUTORUL gestionează procesul de producție  (pe rețele de socializare/ website)

ATELIERUL 1  - IDEEA 

De obicei, ideea unei scrieri literare se desfășoară pe pagini fără ca autorul să discute cu cineva înainte, însă o lucrare științifică este discutată în prealabil cu un coordonator sau referent. Primul pas al unui produs creativ scris ar fi notarea câtorva repere despre ideea care se așterne pe pagini:

1. Ce fel de scriere este?
  • Scriere literară
  • Lucrare științifică
2. Care este ideea cuprinsă în scriere?
  • Titlul
3. Cui se adresează scrierea?
  • Cine ar citi ceea ce scrii? (publicul țintă)
4. Intenționezi să obții profit cu această idee?
  • Este necesar acest produs pentru o piață largă?

Multe dintre creațiile literare reprezintă căutări ale identității prin exprimarea diferitelor aspecte personale. Împreună cu participanți la Ateliere de scriere și cu colaboratori (psihologi, filosofi, sociologi, istorici, scriitori și alți specialiști în diverse domenii ale cunoașterii), conturăm repere de identitate, care pot fi urmate de oricine se află pe calea clarificării identității.

ATELIERE de identitate
Repere: #identitateacomunitati #identitatedegrup #identitatedeneam #identitateprofesionala #identitatedecuplu #identitateamea #euinunivers #universulmeu #eucaunivers

Împodobim bradul vieții împreună 

(propunerea Asociației Rosfera pentru Atelierul de scriere)

Niveluri ale vieții (steluțe) făurite la ATELIERE DE IDENTITATE

Bradul Vietii
1. Cu ce ai venit pe lumea asta? Contextul în care te-ai născut? (#cinesunteu)
  • #euinunivers: timpul

  • #euinunivers: spațiul

 

  • #euinunivers: mediul

  •  #identitatedeneam & arborele familiei

 

  •  #identitateculturala & condiții de viață, evoluția celor din jur

 

  •  #identitatereligioasa

 

  • întâmplări determinante
  • #eucaunivers

 

  • caracteristicile corpului fizic: anatomie, moștenire genetică, sănătate

 

  • temperament

 

  • aptitudini/ talente

 

  • energie și iubire
2. Nivel de bază: ființa primară/ naturală

 

  • nevoi fiziologice
  • experiența iubirii prin afecțiune
3. Nivelul învățării/ cunoașterii/ înțelegerii (#cumsunteu)

 

  • #universulmeu: relația cu ceilalți - membri ai familiei, prieteni, colegi/ colaboratori etc.

 

  • eu și divinitatea
4. Nivelul relației de cuplu

 

  • #eusicelalalt: atracția și chimia

 

  • #eusicelalalt: necesități de bază ale iubirii
5. Nivelul profesional și al creativității

 

  • #identitateprofesionala

 

  • iubirea ca pasiune  și creativitate
6. Nivelul social

 

  • #identitatesociala & statut social

 

  • iubirea ca apreciere a celorlalți
7. Nivelul spiritual

 

  • iubirea ca energie universala
8. Împlinire

 

  • iubirea ca energie universala

CREAȚII @ ATELIERE DE SCRIERE

  • Acrostih 

#creatiiliterare

Scriere inclusă și în Ateliere de identitate @ Nelia Daniela Dîncu

Nicu Pop

Autor: Vasile Oanea

  • Bradul vieții lui MiniMitzi

#creatiiliterare

Bradul vieții lui MiniMitzi - cu toate steluțele (experiențele) care i-au luminat viața

Acest brad are semnificația unei vieți împlinite (al unei ființe care a fost în această lume timp de 4 luni) și arată reperele oricărei ființe la primele niveluri (de bază):

Bradul vieții lui MiniMitzi - cu steluțele (reperele/ experiențele) adunate pe parcursul existenței de pisicuța MiniMitzi și tulpina/ axa iubirii - necesară la toate nivelurile vieții

1. Cu ce a venit MiniMitzipe lumea asta? Contextul în care s-a născut... (#cinesunteu)

#euinunivers/ #istoriamea

  • #euinunivers: spațiul

  • #euinunivers: timpul

  • #euinunivers: mediul

  • #identitatedeneam & arborele familiei

  • #identitateculturala & condiții de viață, evoluția celor din jur

  • întâmplări determinante
  • #eucaunivers

  • caracteristicile corpului fizic: specie, anatomie, moștenire genetică, sănătate

  • temperament

  • aptitudini/ talente

  • energie și iubire
2. Nivel de bază: ființa primară/ naturală

  • nevoi fiziologice
  • experiența iubirii prin afecțiune
3. Nivelul învățării/ cunoașterii/ înțelegerii (#cumsunteu)

  • #universulmeu: relația cu ceilalți - membri ai familiei, prieteni, colegi/ colaboratori etc.

  • eu și divinitatea
8. Împlinire

 

  • iubirea ca energie universala

Scriere inclusă și în Ateliere de identitate @ Nelia Daniela Dîncu

Nelia Daniela Dîncu - editor (cofondator, coordonator proiecte)


PARTENERI

PARTENERI

care ni s-au alăturat

 

Apreciem și pe această cale implicarea celor care ni s-au alăturat în proiect:

Editura Saga

www.editurasaga.ro

.

www.editurasaga.ro

Editura

VALEA VERDE